McLaren 540C

Η McLaren είναι μια βρετανική εταιρεία που την γνωρίζουμε κυρίως από την εμπλοκή της με τη Formula 1. Τη δεκαετία του ’90 έφτιαξε ένα από τα πιο γρήγορα και ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών, την McLaren F1 που ήταν – ως αυτοκίνητο παραγωγής – ο,τι πιο κοντινό σε μονοθέσιο με τη θέση οδήγησης στο κέντρο του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την παρουσίαση της MP4-12C, έχει αρχίσει να παράγει περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ, προσπαθώντας να γίνει πιο εμπορική, τουλάχιστον στις ελίτ των πιο πλούσιων του κόσμου. Αυτή της η εμπορική πορεία είναι προς το παρόν αρκετά επιτυχημένη και ίσως εν μέρει να εξηγεί την κατιούσα που έχει πάρει στην F1. Η άλλοτε πρωταθλήτρια έφτασε το 2015, μετά και από την αλλαγή σε κινητήρες Honda, να παλεύει – χωρίς μεγάλους χορηγούς – για τις τελευταίες θέσεις του grid, μια εικόνα που σίγουρα δεν την ήθελαν οι πρωταθλητές οδηγοί της, Button και Alonso. Όμως στα αυτοκίνητα παραγωγής, μετά το supercar του 2015, McLaren P1, οι Βρετανοί έβγαλαν στην παραγωγή και κάποια λιγότερο γρήγορα μοντέλα, με χαμηλότερο κόστος, ώστε να είναι προσιτά σε περισσότερα άτομα που θέλουν να γνωρίσουν μια McLaren. Συνεπώς δημιουργήθηκε η 540C Coupe που μπορεί να αποκτηθεί με 126.000 λίρες Αγγλίας και είναι ικανή να προσφέρει πολλά χαμόγελα σε όσους έχουν τη δυνατότητα να την αποκτήσουν. 

McLaren-540C_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_06

Όπως λέει και το όνομά της, η 540C έχει 540 ίππους και 540 Nm ροπής, τα οποία παράγονται από έναν διπλοτούρμπινο 3,8 λίτρων V8 κινητήρα. Είναι κεντρομήχανο και η δύναμη περνάει στον σωστό άξονα τροχών, τον πίσω! Το σασί του (MonoCell II) είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και έχει δοθεί περισσότερη έμφαση στην καθημερινή χρήση, κάτι που φαίνεται και από τη χρήση 2 τούρμπο για να είναι ελαστικό ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Το βάρος του, με τη χρήση του εξελιγμένου σασί, είναι συνολικά μόλις 1311 κιλά, κάτι που το κάνει εξαιρετικά ελαφρύ και συνεπώς ευέλικτο στην οδήγηση. Η αρκετά μεγάλη ιπποδύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με ένα σειριακό 7-τάχυτο κιβώτιο και πραγματικά εκτοξεύει την 540C στα 200 km/h μέσα σε μόνο 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ έχει ήδη φτάσει τα 100 km/h σε 3,5! Τα 320 km/h τελικής ταχύτητας μπορεί να ακούγονται εξωπραγματικά για ένα αυτοκίνητο δρόμου, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινά. Οι διαφορές σε σχέση με την πιο δυνατή 570 S υπάρχουν κυρίως στα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις ζάντες. Μεγάλοι αεραγωγοί μπροστά που διοχετεύουν τον αέρα στο κάτω μέρος της 540C και τον στέλνουν στο πίσω diffuser ανάμεσα απ’τις εξατμίσεις, κάνουν αληθινή δουλειά κρατώντας την κολλημένη στην άσφαλτο. Τα μπροστινά φανάρια έχουν led που παραπέμπει στο σήμα της McLaren, ενώ οι 19-άρες ζάντες μπροστά και οι 20-άρες πίσω φοράνε λάστιχα ειδικά σχεδιασμένα από την Pirelli για να προσφέρουν προοδευτική πρόσφυση, αλλά και άνεση. 

McLaren-540C_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_08 McLaren-540C_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_01

 

Το εσωτερικό καλοδέχεται τον ευκατάστατο ιδιοκτήτη του με δερμάτινες επενδύσεις σε ταμπλό, πόρτες και καθίσματα, ενώ η κεντρική κονσόλα μοιάζει να μη στηρίζεται πουθενά κι έχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται όλα τα πολυμέσα του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση του έχει σκοπό να προσφέρει εργονομία με όσο το δυνατόν λιγότερους διακόπτες και ωραίες γραμμές που να ταιριάζουν στην εικόνα ενός αυτοκινήτου της Sport Series της McLaren. Το ζήτημα, βέβαια, σε μια τέτοια κατασκευή είναι να έχει μια αρκετά σπορ οδική συμπεριφορά. Η F1 έρχεται να βοηθήσει εδώ. Το Brake Steer σύστημα που φρενάρει τον εσωτερικό πίσω τροχό βοηθάει να βουτάει πιο αργά στα φρένα πριν τη στροφή ή να μπαίνει πιο γρήγορα στο γκάζι κατά την έξοδο. Η McLaren εξέλιξε την ανάρτηση, ώστε να στρίβει όπως πρέπει στους δημόσιους δρόμους, αλλά και σε μια πίστα με τα – τύπου F1 – anti rollbar. Τα αμορτισέρ προσαρμόζονται ηλεκτρικά ανάλογα με τις συνθήκες και κυρίως με βάση το τί θέλει να κάνει ο οδηγός. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις Normal, Sport και Track η καθεμία για να βοηθάει τον οδηγό να πηγαίνει άνετα στην κίνηση ή τον αυτοκινητόδρομο, όπως και να κάνει τον καλύτερο χρόνο σε ένα track day! Οι πιο σπορ ρυθμίσεις σε βάζουν στο παιχνίδι της γρήγορης οδήγησης ενώ το Normal mode κάνει τη δουλειά του για να χρησιμοποιείται η 540C καθημερινά. 

Η McLaren 540C είναι κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της βρετανικής μάρκας και τρέχει στα νέα μονοπάτια που η ίδια χαράσσει με τα αυτοκίνητα που παράγει. Δεν είναι ένα supercar που θα κερδίσει οποιονδήποτε ανταγωνιστή του σε μια πίστα. Είναι ένα sportscar που θα σε πάει με άνεση από ένα σημείο στο άλλο και θα σου δίνει τη χαρά να ανακαλύπτεις κάθε σπορ πτυχή του σε έναν γρήγορο επαρχιακό δρόμο ή ακόμα καλύτερα σε μια πίστα. Υπάρχουν πιο σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα στην κατηγορία αυτή με πιο “πιστάδικο” προσανατολισμό. Όμως, μια McLaren είναι ένα όνειρο για κάθε άνθρωπο στη Γη κι ακόμα και η “μικρή” 540C είναι προνόμιο για λίγους. Για αυτούς που ξέρουν τι σημαίνει η κληρονομιά του Bruce McLaren. Γι’αυτούς που είναι πιστοί fan της ομάδας στη Formula 1  περιμένοντας μια νεκρανάσταση… 

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]