McLaren 540C
Η McLaren είναι μια βρετανική εταιρεία που την γνωρίζουμε κυρίως από την εμπλοκή της με τη Formula 1. Τη δεκαετία του ’90 έφτιαξε ένα από τα πιο γρήγορα και ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών, την McLaren F1 που ήταν – ως αυτοκίνητο παραγωγής – ο,τι πιο κοντινό σε μονοθέσιο με τη θέση οδήγησης στο κέντρο του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την παρουσίαση της MP4-12C, έχει αρχίσει να παράγει περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ, προσπαθώντας να γίνει πιο εμπορική, τουλάχιστον στις ελίτ των πιο πλούσιων του κόσμου. Αυτή της η εμπορική πορεία είναι προς το παρόν αρκετά επιτυχημένη και ίσως εν μέρει να εξηγεί την κατιούσα που έχει πάρει στην F1. Η άλλοτε πρωταθλήτρια έφτασε το 2015, μετά και από την αλλαγή σε κινητήρες Honda, να παλεύει – χωρίς μεγάλους χορηγούς – για τις τελευταίες θέσεις του grid, μια εικόνα που σίγουρα δεν την ήθελαν οι πρωταθλητές οδηγοί της, Button και Alonso. Όμως στα αυτοκίνητα παραγωγής, μετά το supercar του 2015, McLaren P1, οι Βρετανοί έβγαλαν στην παραγωγή και κάποια λιγότερο γρήγορα μοντέλα, με χαμηλότερο κόστος, ώστε να είναι προσιτά σε περισσότερα άτομα που θέλουν να γνωρίσουν μια McLaren. Συνεπώς δημιουργήθηκε η 540C Coupe που μπορεί να αποκτηθεί με 126.000 λίρες Αγγλίας και είναι ικανή να προσφέρει πολλά χαμόγελα σε όσους έχουν τη δυνατότητα να την αποκτήσουν.
Όπως λέει και το όνομά της, η 540C έχει 540 ίππους και 540 Nm ροπής, τα οποία παράγονται από έναν διπλοτούρμπινο 3,8 λίτρων V8 κινητήρα. Είναι κεντρομήχανο και η δύναμη περνάει στον σωστό άξονα τροχών, τον πίσω! Το σασί του (MonoCell II) είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και έχει δοθεί περισσότερη έμφαση στην καθημερινή χρήση, κάτι που φαίνεται και από τη χρήση 2 τούρμπο για να είναι ελαστικό ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες. Το βάρος του, με τη χρήση του εξελιγμένου σασί, είναι συνολικά μόλις 1311 κιλά, κάτι που το κάνει εξαιρετικά ελαφρύ και συνεπώς ευέλικτο στην οδήγηση. Η αρκετά μεγάλη ιπποδύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με ένα σειριακό 7-τάχυτο κιβώτιο και πραγματικά εκτοξεύει την 540C στα 200 km/h μέσα σε μόνο 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ έχει ήδη φτάσει τα 100 km/h σε 3,5! Τα 320 km/h τελικής ταχύτητας μπορεί να ακούγονται εξωπραγματικά για ένα αυτοκίνητο δρόμου, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινά. Οι διαφορές σε σχέση με την πιο δυνατή 570 S υπάρχουν κυρίως στα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις ζάντες. Μεγάλοι αεραγωγοί μπροστά που διοχετεύουν τον αέρα στο κάτω μέρος της 540C και τον στέλνουν στο πίσω diffuser ανάμεσα απ’τις εξατμίσεις, κάνουν αληθινή δουλειά κρατώντας την κολλημένη στην άσφαλτο. Τα μπροστινά φανάρια έχουν led που παραπέμπει στο σήμα της McLaren, ενώ οι 19-άρες ζάντες μπροστά και οι 20-άρες πίσω φοράνε λάστιχα ειδικά σχεδιασμένα από την Pirelli για να προσφέρουν προοδευτική πρόσφυση, αλλά και άνεση.
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]